Tahad olla hea klient? Neid asju ei taha ükski müüja kuulda

Kodu.postimees.ee
Copy
Müüja
Müüja Foto: Shutterstock

Müüja töö on raske ja enamasti alahinnatud. Selleks, et teenindaja elu natukenegi lihtsamaks teha, tuleb jääda alati viisakaks.

Teenindajad peavad iga päev tegelema inimeste ja nende tujudega. Kuid mõnede lausete peale lähevad ka kõige raudsemate närvidega teenindajad endast välja.

Siin on üksteist asja, mida mitte kunagi teenindajale öelda ei tohi.

Saate kontrollida, kas see on laos olemas?

Paljud kliendid arvavad, et kaupluse ladu on justkui imedemaa, kuhu töötajad kaupa klientide eest peidavad. Kui mingit toodet saalis ei ole, siis ei ole seda ka laos.

Tootel pole hinda, järelikult on see tasuta!

Võid kindel olla, et selle lausega saad sa poemüüja terava pilgu osaliseks. Müüja on seda nalja juba mustmiljon korda kuulnud – see ei ole naljakas.

Kas te saate mulle töötajasoodustust teha?

Teoorias saavad enamus poodide müüjad seda teha. Kuid soodustus tuleb müüja enda isikliku soodustuse limiidist, mille ta jätab parema meelega kasutamiseks endale või tuttavatele.

Oodake! Mul on kakskümmend senti juurde anda.

Kui sularahatehing on kassast läbi läinud, näitab kassasüsteem, kui palju müüja peab kliendile raha tagasi andma. Sentide juurde pakkumine tähendab, et teenindaja peab peas rehkendama hakkama. Kuna kassas tehtud vead maksab kinni müüja, siis ei taha ükski teenindaja seda teha.

Kas ma võin kiirelt ühe asja juurde tuua?

Vastus on ei. Kuna siis peavad teised inimesed sinu järele ootama ja vihased kliendid saadavad müüja poole teravaid pilke. 

«Tere» ja «aitähi» mitteütlemine

Inimene peaks alati vähemalt elementaarsed viisakused vahetatud saama. Mitte kellelegi ei meeldi mühakaid teenindada. 

Ma olen 10 minutit oodanud. Kas saaks kiiremini?

Teenindaja ei suuda korraga kõikide klientide soove täita. Kiirema teeninduse nõudmisel garanteerid sa selle, et saad omakorda veel vähemalt kümme minutit oodata.

Kas ma võin veel sisse tulla?

Teenindajad töötavad tunnitasu alusel. Seega on kliendi teenindamine pärast tööpäeva lõppu müüja jaoks tasustamata töö. 

Kas sa töötad siin?

Tihtipeale on müüjatel tahtmine sellele küsimusele vastata: «Ei, ma olen siin niisama.»

Saalis oli teine hind!

Poodides on tuhandeid erinevaid tooteid, mille hinnad pidevalt muutuvad. Toote lõplik hind selgub alati kassas ning kui see kliendile ei sobi, siis võib ta ostust loobuda ja raha tagasi saada.

Mul on õigus see 14 päeva jooksul tagastada!

Tegelikult sul sellist õigust ei ole. 14 päeva jooksul on õigus tagastada veebipoest ostetud kaupa. Kaupluste tagastuspoliitika on iga kaupluse enda teha. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles